اسرار گیاهان ـ گیاه شناسی دارویی

« اسرار گیاهان» از ترجمه متن و تکمیل مطالب کتاب “Les merveilleux secrets des plantes” و تصاویر آن از کتاب “Trésors au bord du chemin” گردآوری شده است. این کتاب به ارائه توضیحات گیاه شناسی گیاهان دارویی در طبیعت، معرفی ترکیب مواد موثر در هر یک از گیاهان و موارد مصرف آنها پرداخته است. 

معرفی کتاب اسرار گیاهان

کتاب اسرار گیاهان، از ترجمه و تکمیل مطالب کتاب “Les merveilleux secrets des plantes-1972” و  تصاویر کتاب “Trésors au bord du chemin-1957” به ترتیب نوشته آقایان Aman Deglos و Jos. Triponez در سه بخش تهیه شده و به چاپ رسیده است:***

بخش اول اشاره ای کوتاه به اهمیت تغذیه در حفظ تندرستی، خواص ویتامین ها و نکاتی در روش تهیه و مصرف نوشیدنی های گیاهی دارد.

بخش دوم به خصوصیات گیاهشناسی برای نام هر گیاه به ترتیب به زبان فارسی، زبان لاتین یا علمی و زبان فرانسه با ذکر تیره گیاهی، زمان گلدهی، نوع رویش گیاه به صورت یکساله، چندساله، محل رویش گیاه، به موارد مصرف و معرفی ترکیبات طبیعی در گیاه، روش تهیه ماده مؤثر دارویی و میزان مضرف آن پرداخته است.

بخش پایانی به دسته بندی گیاهان مفید، در نسبت های توصیه شده در نسخه های دارویی برای درمان بیماری های مختلف اختصاص یافته است.

مطالعه کتاب اسرار گیاهان

نسخه آنلاین کتاب اسرار گیاهان در ۲۱۷ صفحه در مجموعه ی کتابخانه آرشیو اینترنتی Archive.org وجود دارد. کلیه صفحات کتاب برای مطالعه به صورت رایگان در اختیار بازدیدکننده قرار گرفته است..

اسرار گیاهان- نسخه آنلاین

اسرار گیاهان- نسخه pdf آنلاین

 

*** از جناب آقای مهدی خوانساری، مشوق و تأمین کننده ی کتابهای  “Les merveilleux secrets des plantes-1972” و  “Trésors au bord du chemin-1957” از مجموعه کتابخانه شخصی قدردانی می نمایم.

 

 

٪ نظرات

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

راه اندازی شده توسط همیار وردپرس