واکنش در حوادث

حادثه در یک روز سرد زمستانی « نیو اینگلند»، آقای کریستیان تروبست CORD CHRISTIAN TROEBST را به فکر نگارش کتابی انداخت. کتابی که به شرح و بررسی واکنش  در حوادث بپردازد. وی با مطالعه ی گزارش ها و مستندات دقیق توانست مطالب کتاب پر فروش خود با عنوان  THE ART OF SURVIVAL را تألیف کند. کتابی که با وجود گذشت زمان همچنان مورد توجه خوانندگان است.

حادثه خبر نمی کند

کتاب آقای تروبست، با عنوان «غلبه بر مرگ – هنر زنده ماندن »، در سال ۱۳۶۱ به فارسی به چاپ رسید. اخیرأ نسخه ای آنلاین از آن به همت یک کوهنورد ایرانی که از اطلاعات کتاب برای نجات خود از حادثه استفاده کرده، برای استفاده رایگان در سایت بایگانی اینترنتی جهانی قرار داده شده است. متن pdf با مراجعه به لینک اینترنتی آن قابل دسترسی است.

آتش نشان و حادثه

آتش نشان و حادثه

واکنش در حوادث

با ستایش آتش نشانان قهرمان و احترام به خانواده های گرامی آنان در فاجعه ی ساختمان پلاسکو تهران

بخشهایی از این کتاب را در توصیف واکنش مردم در حوادث می خوانیم:

به دلیل عدم ذخیره هیزم، مجبور شدم از صندوق های کهنه برای سوخت استفاده کنم. همه ما دور آتش کز کردیم و بحث طبیعتأ درباره ناتوانی انسان کنونی در برابر حوادث شروع شد.

مثلأ اگر یک طوفان برف در دشت مسطحی غافلگیرمان کند آیا توانایی ما در حدی خواهد بود که جان سالم بدر ببریم؟

هر قدر احتیاط برای روبرو شدن با فاجعه کمتر باشد آمادگی مردم از نظر روحی و جسمی برای نجات از مهلکه کمتر بوده و در نتیجه تعداد قربانبان بیشتر است…

در سال ۱۹۴۷ در تگزاس سیتی، کشتی باری « گرند کمپ» که در حال تعمیر بود منفجر شد. «های فلایر» دومین کشتی بارکش نیز به نوبه ی خود در شرف انفجار بود و گروههای امدادگر، که به گفته ی یکی از شاهدان عینی تا مچ پا در خون فرو رفته بودند، بیهوده سعی می کردند تا هزاران تماشاچی حاضر را به عقب برانند….

کشتی بارکش منفجر شد و باران آتش به سر همه حاضرین در محل فرود آمد.»

 

کتاب آقای تروبست به شرح واکنش در حوادث می پردازد

کتاب آقای تروبست به شرح واکنش در حوادث می پردازد

واکنش در حوادث و آگاهی عمومی

بررسی های این کتاب و تشریح واکنش مردم در حوادث و موقعیت های غیر منتظره از جمله گردش در کوه، رانندگی یا اتومبیل در فصل سرما تا گم شدن در بیابان ها است. مصالب با وجود گذشت زمان خواندنی است. آشنا شدن با دلایل بروز حادثه و توصیه های کاربردی برای واکنش بهتر به شرایط بحرانی در حوادث همچنان مفید به نظر می رسد:

https://archive.org/details/Persian-Translation-Of-THE-ART-OF-SURVIVAL-BY-CORD-CHRISTIAN-TROEBS

٪ نظرات

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

راه اندازی شده توسط همیار وردپرس